perjantai 31. maaliskuuta 2017

Keväisiä sisustussuunnitelmia



Kevään tullen se sisustuskärpänen aina puraisee mua. Niin tänäkin keväänä. Täällä istun ja mietin et miten olis uus sohva. En uskalla ääneen sanoa tätä kun perhe tietää sitten jo valmiiksi että kun aloitan sisustamaan niin siitä ei meinaa tulla loppua. Eihän siinä muuten mitään mutta kun näissä mun sisustusprojekteissa kuuluu yleensä sitten ihan sievoinen summa rahaa.

Netistä onneksi löytää yhtä sun toista paljon halvemmalla kuin kivijalkaliikkeistä. Nytkin kun olen katsellut vähän sohvia,  niin tosi kauniita ja upeita sohvia löytyy ihan huippuedullisesti. Luulen ettei laadussakaan ole mitään vikaa, onhan moni tunnettu brändikin nykyisin netissä. Törmäsin jopa kodin1 verkkokauppaan tässä sohvia etsiessäni. Huomasin, että Kodin1 on perustettu uudelleen mutta nyt se on vain netissä.  Ihan kiva mun mielestä että tulivat takaisin. Siellä oli aina ihan kivaa tavaraa, edullista ja laadukasta.

Sohvan lisäksi tekisi mieli uudistaa  olohuoneen verhot. Haluisin jotkut yksinkertaisemmat kuin nämä jotka nyt on. Ehkä kokonaan valkoiset tai jotkut vaaleat ainakin. Nyt on tosi hienoja vihreitä sisustuksessa. Katselin juuri yhtä ruotsalaista ohjelmaa niin peikonlehtikuosia näkyi paljon ja muutenkin sellaisia lehtien ja kasvien inspiroimia kuoseja. Joku sellainenkin voisi olla kiva. Ehkä sellainen selkeä kuosi olis mulle vähän liikaa sohvassa, mutta verhoissa se saattaisi mennäkin ja sohvatyynyissä samoin.


Mun yhdellä tutulla on lilat samettisohvat. Ne oli on rohkeimmat sohvat joita oon nähnyt oikeassa kodissa. Asiaa selittänee, että mun ystävä on itse sisustussuunnittelija, niin hänellä on näkemystä ja toisaalta mahdollisuus  vaihtaa äkkiä sohvaa jos hän kyllästyy tai muuten vaan löytää kivemman sohvan. Hänellä kun on niin hyvät verkostot että pääsee kyllä nopeasti huonekaluista eroon ja saa uusia tilalle edullisesti.

Mä antaisin varmaan tuon mun vanhan sohvan mun veljelle. Heillä on koira joka tietysti vaikuttaa, että sohva menee huonoon kuntoon nopeammin kuin se menisi jos ei olisi lemmikkiä. Olihan heilläkin aluksi kaikki kiellot, että Hertta ei saa mennä sohvalle, mutta miten sitä nyt perheenjäsentä kieltää osallistumasta yhteisiin leffahetkiin ja muihin koko perheen sohvahetkiin. Niiden Hertta on kyl muutenkin niin mahtava tapaus, mutta siitä sitten joskus tulevaisuuden postauksissa kuka ties.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti